چگونه اشتهای خود را افزایش دهیم ؟

چگونه اشتهای خود را افزایش دهیم ؟

چگونه اشتهای خود را افزایش دهیم ؟

چگونه اشتهای خود را افزایش دهیم  ؟ بسیاری از افراد به دنبال راهکارهای مؤثر برای افزایش اشتها هستند؛ زیرا همان اندازه که چاقی و اضافه وزن آزار دهنده است.

لاغری بیش از حد نیز می‌تواند جذابیت ظاهری افراد را کاهش دهد.

به گونه‌ای که اگر افراد لاغر اندام، قد نسبتاً کوتاه‌تری نیز داشته باشند. در قالب اوقات، مورد اعتماد واقع نمی­شوند.

لاغری بیش از حد مانع از لذت بردن از زندگی می‌شود؛ زیرا افراد لاغر مجبور هستند، لباس‌هایی چند سایز کوچک‌تر انتخاب کنند و تنها به دلیل اندازه بودن لباس مورد نظر آن را خریداری نمایند.

در پاره‌ای از اوقات لباس خریداری شده ظاهری بچه‌گانه و جلف دارد و نمی‌تواند به عنوان یک لباس رسمی برای افراد بالغ مورد استفاده قرار بگیرد.

از سوی دیگر چهره لاغر و استخوانی به خوبی نمی‌تواند زیبایی را منعکس کند و به یک ظاهر آزاد دهنده برای خانم‌های جوان تبدیل می‌شود.

از این رو بسیاری از بانوان لاغر اندام، علاقه‌مند هستند تا درباره روش‌های افزایش وزن اطلاعات بیشتری به دست بیاورند.

با ما همراه باشید و با این روش‌ها بیشتر آشنا شوید.

 

تحت هر شرایطی صبحانه بخورید

بسیاری از افراد لاغر اندام از غذا خوردن طفره می‌روند و به دلیل بی‌اشتهایی وعده صبحانه را حذف می‌کنند.

حتما مطالعه کنید >  مشکلات روحی و مضرات آن برای سلامتی

نخوردن صبحانه سبب می­شود  که وزن بیشتری از دست بدهید و در خطر ابتلا به بیماری‌ دیابت نوع دوم قرار بگیرید.

خوردن صبحانه­های سرشار از مواد مغذی مانند ارده، عسل، کنجد و مغزها، می‌تواند تأثیر بسزایی در افزایش وزن داشته باشد؛

اما تا همین اندازه، خوردن مواد غذایی چرب و فرآوری شده مضر است و مانع از افزایش وزن واقعی بدن می‌شود.

 

استفاده از چندین وعده غذایی

همان‌گونه که استفاده از چندین وعده‌ی غذایی برای کاهش وزن مؤثر است. استفاده از میان وعده‌های متنوع، می‌تواند در افزایش وزن بدن نیز مؤثر باشد؛

زیرا بسیاری از افراد لاغر اندام معمولاً رغبت زیادی به خوردن مواد غذایی در وعده‌های اصلی ندارند.

میان وعده‌هایی مانند میوه‌ها ، مغزها و چربی‌ها، مواد مغذی را به بدن می­رسانند و روند افزایش وزن را تا حد مطلوبی بهبود می­بخشند.

سعی کنید از مواد غذایی فیبردار و کالری منفی کمتر استفاده کنید و به جای این غذاها، مواد غذایی پرکالری‌تر را در برنامه غذایی روزانه‌تان بگنجانید.

به عنوان مثل میوه‌هایی مانند هویج و نارنگی از دسته کالری منفی‌ها هستند و نمی‌توانند تأثیر زیادی روی افزایش وزن داشته باشند.

در عوض مصرف نان‌ غیر سبوس‌دار به همراه عسل و خامه، می‌تواند روند افزایش وزن را بهبود ببخشد.

 

کربوهیدرات‌های بیشتری مصرفی کنید.

مصرف مواد غذایی کربوهیدرات دار مانند برنج، موز، نان و…  سبب تشکیل چربی‌های یکنواخت درون بدن می‌شود و می‌تواند در افزایش وزن مؤثر باشد؛

حتما مطالعه کنید >  خواص کرفس برای لاغری 

اما توجه داشته باشید که تنها از کربوهیدرات‌های طبیعی استفاده کنید، تا مواد مغذی این غذاها درون بدن جذب شود.

کربوهیدرات‌هایی مانند کورن فلکس، چیپس و… تنها باعث پف کردن بدن می‌شود و نمی‌تواند تأثیر بسزایی روی افزایش وزن داشته باشد.

غذاهای تند و بودار استفاده نکنید.

بوی غذاهای گوناگون، می‌تواند اشتها را تحریک کند و فرد را به  غذا خوردن وادار نماید، اما تأثیر بوی غذا بر روی افراد لاغر اندام بالعکس است.

این افراد اشتهای غذا خوردن ندارند و استشمام بوی تند و زننده غذاهایی مانند همبرگر و پیتزا، می‌تواند به شدت اشتهای افراد لاغر را سرکوب کند.

اگر قصد افزایش وزن را دارید، سعی کنید از غذاهای بودار و تند دوری کنید و تا حد امکان غذاهای شیرین  یا شور را امتحان نکنید.

می‌توانید از ادویه‌های گیاهان طبیعی مانند نعنا، رز ماری، آویشن و… در طبخ غذاها کمک بگیرید.

تا اشتهای افراد بد غذا افزایش پیدا کند و میل بیشتری به مصرف  مواد غذایی پیدا کنند.

ورزش کردن را جدی بگیرید.

ورزش کردن قبل از غذا خوردن، می‌تواند تا حد مطلوبی اشتها را تحریک کند؛ زیرا کالری سوزی، میل به جذب انرژی مواد غذایی را افزایش می‌دهد.

حتما مطالعه کنید >  دلایل ثابت ماندن وزن بدن چیست

ورزش کردن افراد لاغر تنها به پیاده‌روی و یا نرمش‌های مختصر ختم می‌شود؛

زیرا ورزش‌های سنگین چربی سوزی را افزایش می‌دهد و اجازه نمی‌دهد که مواد غذایی درون بدن جذب شوند و فرآیند افزایش وزن روند مناسبی را طی کند.

دمنوش های گیاهی مصرف کنید.

استفاده از دمنوش های گیاهی اشتها آور، می‌تواند اشتها را به خوبی تحریک کند و میل به غذا خوردن را افزایش دهد.

از میان دمنوش های گیاهی مؤثر در افزایش اشتها می‌توان به دمنوش­های نعناع فلفلی، رازیانه و شیرین‌بیان اشاره کرد.

نوشیدن آب و آب‌میوه‌های طبیعی نیز در روند افزایش وزن تأثیر بسزایی دارد. مصرف آب  عملکرد سیستم گوارش بدن را بهبود می­دهد و جذب مواد غذایی را بیشتر می­کند.

همچنین نوشیدن آب‌میوه‌های طبیعی بدون فیبر، سبب رسیدن کالری بیشتری به بدن می‌شود.

برای افزایش وزن می‌توانید بشقاب‌های بزرگ‌تری انتخاب کنید و همراه با اعضای خانواده غذا بخورید، تا اشتهای بیشتری به غذا خوردن داشته باشید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با راهکارهای سلامتی، می‌توانید مقاله‌های استپ وزنی و دلایل ثابت ماندن وزن بدن و به کارگیری تکنیک‌های مؤثر برای افزایش قد را مطالعه نمایید.

یا این‌که با اطلاع از قیمت دمنوش نیوشا، اقدام به خرید اینترنتی دمنوش نیوشا نمایید.

دیدگاه خود را ثبت کنید

Your email address will not be published.

Send a Message