چه غذا هایی برای سلامتی مضر هستند

چه غذا هایی برای سلامتی مضر هستند

چه غذا هایی برای سلامتی مضر هستند

بسیاری از افراد امروزه به خوردن غذاهای حاضری و فست فودی تمایل زیادی نشان می‌دهند. زیرا این غذاها در کمترین زمان ممکن حاضر می‌شوند و از طعمی وسوسه‌انگیز برخوردار هستند.

اما به خاطر داشته باشید که کالباس، سوسیس، پیتزا، سیب زمینی سرخ کرده و… می‌تواند صدمات جبران ناپذیری به سلامتی وارد کنند.

 

به همین دلیل پزشکان توصیه می‌کنند مصرف غذاهای فرآوری شده را به حداقل ممکن برسانید و به جای این غذاهای فرآوری شده از سبزیجات و میوه‌های تازه استفاده کنید.

 

با ما همراه باشید و با غذاهایی که برای سلامتی مضر هستند بیشتر آشنا شوید.

 

مارگارین یا روغن گیاهی چرب

مارگارین به عنوان روغن گیاهی در تهیه بسیاری از مواد غذایی استفاده می‌شود. ترکیبات مارگارین از اسیدهای چرب ترانس تشکیل شده است.

که سبب مسدود شدن شریان‌های حیاتی بدن می‌شود و نمی‌گذارد خون سرشار از اکسیژن به قلب برسد.

 

این اسیدهای چرب فعالیت پروتئین‌های حیاتی بدن را که وظیفه بازسازی سلول‌ها و افزایش قدرت ایمنی بدن را دارند مختل می‌کنند.

از این رو به شما توصیه می‌کنیم که تا حد امکان کره گیاهی یا مارگارین را از برنامه غذایی روزانه‌تان حذف کنید. تا به بیماری‌های گوناگونی مانند انسداد شریان‌های قلبی-عروقی مبتلا نشوید.

 

انواع گوشت‌های فرآوری شده

مواد گوشتی موجود در بازار بیشتر از طریق فرآیندهایی مانند خشک‌کردن، دودی کردن، نمک‌سود کردن و افزودن نگه‌دارنده‌های خوراکی فرآوری می­شوند.

تا در مدت زمان طولانی قابل استفاده باشند. از میان این مواد گوشتی می‌توان به سوسیس، کالباس، ژامبون و… اشاره کرد.

برای نگهداری این مواد غذایی باید به تاریخ درج شده روی بسته‌بندی دقت داشته باشید. زیرا خطر مسمومیت با مواد غذایی فرآوری شده تاریخ گذشته بسیار زیاد است.

از طرفی این مواد غذایی خطر ابتلا به بیماری‌های گوناگونی مانند سرطان، حمله قلبی، افزایش فشار خون و… را در پی دارند که در طولانی مدت می‌توانند سبب مرگ افراد شوند.

در گوشت‌های فرآوری شده به طور مکرر از نیترات و نمک استفاده می‌شود. تا عمر نگهداری محصول مورد نظر افزایش پیدا کند.

این عامل سبب گرفتگی و انسداد عروق خونی اصلی در بدن می‌شود. از طرفی تحقیقات نشان می‌دهد که این مواد غذایی می‌توانند خطر ابتلا به دیابت را نیز تا ۱۹ درصد افزایش دهند.

 

نوشیدنی‌های گازدار مانند نوشابه

نوشابه و نوشیدنی‌های گازدار به عنوان پایه ثابت در سفره‌های خانواده حضور دارند. این نمونه از نوشیدنی‌ها سرشار از قند هستند و خطر ابتلا به دیابت را افزایش می‌دهند.

شکر موجود در این نوشیدنی‌ها سبب افزایش حجم چربی در بدن می‌شود و خطر ابتلا به چاقی را تا چندین برابر افزایش می‌دهد.

ابتلا به نقرس و پوکی استخوان نیز از تبعات دیگر استفاده از نوشابه و نوشیدنی‌های گازدار است.

این نوشیدنی‌ها سبب ایجاد انفجارهای کوچک در معده می‌شوند و به مرور عملکرد دستگاه گوارش بدن را نیز با مشکل مواجه می‌کنند.

به گونه‌ای که بیشتر افراد طرفدار نوشابه، از بیماری‌هایی مانند زخم معده و سوزش سر معده رنج می‌برند.

 

غذاهای سرخ شده و برشته شده

در صورتی که به خوردن مواد غذایی سرخ شده در روغن غوطه‌ور علاقه‌مند هستید و از خوردن مواد غذایی گوناگونی مانند سیب زمینی سرخ کرده، مرغ سوخاری و … لذت می‌برید.

باید به این امر واقف باشید که روغن به طور کامل به درون این مواد غذایی جذب شده است و پس از مدتی درون رگ‌ها رسوب می‌کند و مشکلاتی مانند انسداد عروق بدن را در پی خواهد داشت.

 

این مواد غذایی خطر ابتلا به دیابت نوع ۲، فشار خون بالا و سرطان‌ را افزایش می‌دهند.

بنابراین اگر به سلامتی‌تان اهمیت می‌دهید و می­خواهید بدنی سالم داشته باشید. تا حد امکان از مصرف این مواد غذایی فاصله بگیرید و غذاها را بیشتر به صورت بخار پز و گریل مصرف کنید.

 

پاپ کرون‌های تهیه شده در ماکروفر

بسیاری از پاپ کورن هایی که با بسته‌بندی خاصی عرضه می‌شوند. بعد از قرارگیری در ماکروفر اشعه‌های آن را به درونشان جذب می‌کنند.

زیرا در پاپ کرن های بسته‌بندی از مواد شیمایی خاصی استفاده می‌شود، که با اشعه‌های ساطع شده از ماکروفر واکنش می‌دهند.

 

استفاده از این پاپ کورن ها خطر ابتلا به بیماری‌های گوناگونی مانند سرطان، ناباروری، اختلالات تیروئید و بیماری‌های قلبی را افزایش می­دهد.

بنابراین سعی کنید این مواد غذایی را از لیست غذاهای روزانه‌تان حذف کنید.

 

مواد غذایی کنسرو شده

درون مواد غذایی کنسرو شده نوعی ماده شیمیایی به نام BPA وجود دارد که مشکلات زیادی را برای سلامتی انسان‌ها به وجود می‌آورد.

این ماده شیمیایی فرآیند تخمک‌گذاری را با مشکل مواجه می‌کند و خطرات ابتلا به ناباروری را افزایش می‌دهد.

همچنین ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرطان سینه، بلوغ زودرس و چاقی مخصوصاً در کودکان و جوانان از تأثیرات مواد غذایی کنسرو شده است.

در میان مواد غذایی مضر نودل فوری و نان‌های بدون سبوس نیز جای می‌گیرند.

به شما توصیه می‌کنیم تا حد امکان از مصرف این مواد غذایی پرهیز کنید. تا خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف درون بدنتان کاهش پیدا کند و زندگی سالم‌تری داشته باشید.

دیدگاه خود را ثبت کنید

Your email address will not be published.

Send a Message