روش درست مصرف کردن صبحانه

روش درست مصرف کردن صبحانه

روش درست مصرف کردن صبحانه

صبحانه به عنوان اصلی‌ترین وعده غذایی، از توجه بسیار زیادی برخوردار است؛

زیرا اگر در هنگام صبح، یک صبحانه کامل و مقوی نخورده باشید، در طول روز بارها به ریزه‌خواری روی می‌آورید و به تمام مواد غذایی اطرافتان ناخنک می‌زنید.

بسیاری از افراد عادت دارند که صبحانه نخورند، این افراد معتقد هستند که نخوردن صبحانه آن‌ها را خوش اندام‌تر می‌کند؛

اما این یک باور غلط و رایج است؛ زیرا خوردن صبحانه‌ای سرشار از میوه‌ها، سبزیجات تازه، فیبرها و پروتئین‌ها، می‌تواند تا مدت طولانی، فرد را سیر نگه دارد و از ضعف‌های شدید پیشگیری کند.

 

اما خوردن صبحانه آداب خاص خودش را دارد. به گونه‌ای که اگر از مواد غذایی مضر به جای مواد غذایی مفید، در وعده صبحانه استفاده نمایید.

نه تنها سلامتی و تناسب اندامتان بهبود پیدا نمی‌کند، بلکه چربی‌های زائد بیشتری درون بدن تجمع می‌کنند و خطر ابتلا به بیماری‌های گوناگون را افزایش می‌دهند.

با ما همراه باشید و با مواد غذایی مضر صبحانه بیشتر آشنا شوید.

 

انواع غلات صبحانه

غلات صبحانه که در انواع گوناگون غلات صبحانه رژیمی، غلات صبحانه شکلاتی، غلات صبحانه کم شیرین و… ارائه می‌شوند.

در حقیقت بر خلاف آن چیزی که همگان تصور می‌کنند، هیچ سودمندی برای بدن ندارند.

حتما مطالعه کنید >  کانال تلگرام دمنوش لاغری نیوشا

مصرف این غلات سبب می‌شود که قند و شکر زیادی وارد بدن شود و خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند دیابت و فشار خون افزایش پیدا ‌کند.

 

این مواد غذایی فرآوری شده به هیچ عنوان دارای ویتامین‌های مفید نیستند و نمی‌توانند برای تأمین ویتامین‌های مناسب بدن مورد استفاده قرار بگیرند.

غلات صبحانه به عنوان یک غذای فرآوری شده ناسالم، نمی‌تواند صبحانه مناسبی برای کودکان باشد.

از این رو سعی کنید مصرف این مواد غذایی را در وعده صبحانه محدود کنید و آن‌ها را با سایر مواد غذایی جایگزین نمایید.

 

پنکیک و وافلهای آماده

شاید با شنیدن نام پنکیک اندکی تعجب کنید! زیرا بسیاری از افراد با این تصور از پنکیک در وعده غذایی صبحانه استفاده می‌کنند که، پنکیک سرشار از پروتئین و مواد مغذی مانند شیر و تخم مرغ است؛

اما فراموش نکنید که در تهیه پنکیک و وافل از شکر، روغن و آرد سفید نیز استفاده می‌شود.

این سه ترکیب ناسالم می‌تواند صدمات جبران ناپذیری را بر بدن وارد کند؛

زیرا مصرف شکر و روغن می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند کلسترول بالا و دیابت را افزایش دهد.

از این رو سعی کنید به جای استفاده از پنکیک‌های آماده، پنکیک‌های رژیمی به همراه آرد جو دو سر و عسل تهیه کنید. تا بتوانید از یک صبحانه مفید، مغذی و انرژی‌زا بهره‌مند شوید.

حتما مطالعه کنید >  درمان بیماری دیایت

 

مصرف نان تست به همراه کره و مربا

این ترکیب را می‌توان به عنوان صبحانه در بسیاری از نقاط جهان مشاهده کرد؛

اما فراموش نکنید که این یکی از خطرناک‌ترین ترکیباتی است که، می‌تواند به عنوان وعده اول و در هنگام صبح مورد استفاده قرار بگیرد.

زیرا نان تست از آرد سفید تهیه شده است، که در دسته کربوهیدرات‌ها قرار دارد و مصرف مداوم آن می‌توان سبب افزایش وزن و ابتلا به بیماری‌هایی مانند یبوست شود.

از سوی دیگر مارگارین یا کره گیاهی سرشار از ترانس است و خطر گرفتگی عروق و سکته قلبی را افزایش می‌دهد.

 

موضوع به همین جا ختم نمی‌شود، با افزودن مربا به دو ترکیب فوق خطر ابتلا به بیماری دیابت نیز افزایش پیدا می‌کند.

بنابراین توصیه می‌شود، تا حد امکان به جای مربا از عسل و به جای نان تست از نان سبوس‌دار استفاده نمایید.

 

کیک و آبمیوه

بسیاری از افراد به دلیل این‌که می‌خواهند سریع‌تر در محل کارشان حاضر شوند. از کیک‌های کوچک مافین و آب میوه‌های صنعتی به عنوان وعده غذایی سالم استفاده می‌کنند.

آبمیوه‌های صنعتی فاقد فیبر هستند و حاوی مقدار زیادی اسانس و شکر می‌باشند. از طرفی شکر و آرد سفید موجود در مافین نیز بسیار زیاد است.

حتما مطالعه کنید >  دلایل ثابت ماندن وزن بدن چیست

این صبحانه به مرور زمان سبب رسوب چربی استفاده شده در مافین درون رگ‌ها می‌شود و خطر ابتلا به دیابت نوع دوم را افزایش می‌دهد.

 

مصرف املت‌های چرب

یکی دیگر از مواد غذایی بسیار مضری که در وعده صبحانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مصرف املت‌های چرب است که با استفاده از مواد غذایی مانند سوسیس و تخم مرغ تهیه می‌شود. این ماده غذایی می‌تواند سبب آسیب دیدن عملکرد مناسب بدن در طول روز شود؛

زیرا افرادی که مواد غذایی روغنی مانند املت‌های چرب را در وعده غذایی صبحانه مصرف می‌کنند، بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به سکته قلبی و مغزی قرار دارند.

 

از این رو به شما توصیه می‌کنیم اگر می‌خواهید همیشه بدنی سالم داشته باشید، سعی کنید از لبنیات کم چرب مانند شیر و پنیر در وعده غذایی صبحانه استفاده کنید.

خوردن مواد غذایی مفیدی مانند عدسی و تخم مرغ آب‌پز نیز، می‌تواند انرژی مورد نیاز بدن را برای یک روزی کاری طاقت فرسا تأمین کند.

 

همچنین از طریق مراجعه به کانال تلگرام دمنوش نیوشا، می‌توانید دمنوش لاغری نیوشا را تهیه کنید. تا بتوانید زندی شادتر و سالم‌تری داشته باشید و ایمنی بدنتان را در برابر بیماری‌های مختلف افزایش دهید

دیدگاه خود را ثبت کنید

Your email address will not be published.

Send a Message