راهکار های افزایش قد

راهکار های افزایش قد

راهکار های افزایش قد

راهکار های افزایش قد : مشکلاتی مانند کوتاهی قد و تکنیک‌های مؤثر افزایش قد، از دیرباز مورد توجه افراد بسیار زیادی بوده است؛ زیرا تمامی امکانات موجود در جهان برای قد بلندها طراحی شده‌اند و افرادی که قد کوتاه‌تری دارند.

به سختی می‌توانند از امکاناتی که وجود دارد استفاده کنند.

 

قد بلند یا کوتاه قد بودن، تا حدودی به عوامل ژنتیکی بستگی دارد.

به گونه‌ای که اگر افراد خانواده شما نسل اندر نسل کوتاه قد باشند، یا این‌که از قدی متوسط برخوردار باشند. امکان این‌که شما و نسل‌های بعدی نیز کوتاه قد باشید وجود خواهد داشت.

اما در کنار عوامل ژنتیکی، عوامل دیگری نیز در قد بلند بودن افراد تأثیرگذار هستند.

 

استفاده از راهکارهای کلیدی کمک می‌کنند، تا نسبت به دیگران از قدی بلندتر برخوردار باشید و دیگر نیازی نباشد، تا برای برداشتن یک کتاب از کتاب‌خانه دانشگاه روی پنجه‌هایتان قرار بگیرید.

 

با ما همراه باشید و با عوامل غیر ژنتیکی که در قد بلند بودن تأثیرگذار هستند، بیشتر آشنا شوید.

 

به اندازه کافی بخوابید

تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که در طول شبانه روز از خواب کافی برخوردار هستند.

معمولاً قد بلندتری دارند. ساعات خواب مفید برای بزرگ‌سالان در حدود ۸ ساعت و برای کودکان و نوجوانان در حدود ۱۱ ساعت است.

حتما مطالعه کنید >  15 نکته برای افزایش سرعت کاهش وزن با هر رژیم لاغری

 

در طول خواب هورمون HGH درون بدن ترشح می‌شود و فرآیند رشد اندام‌های داخلی بدن و استخوان‌ها کامل می‌شود.

بنابراین اگر می‌خواهید کودکتان قد بلند شود، او را قبل از ساعت ۱۰ شب بخوابانید. تا فرآیند رشد اندام‌های داخلی بدن کودک کامل شود و قد او تا حد ممکن بلند شود.

 

تغذیه سالم داشته باشید

بسیاری از افرادی که قد بلند هستند، از تغذیه سالمی برخوردار می‌باشند. مصرف میوه‌ها و سبزیجات می‌تواند در تکمیل فرآیند رشد قد افراد تأثیرگذار باشد.

به همین اندازه مصرف غذاهای فست فود و فرآوری شده، می‌تواند ترشح هورمون رشد قد را درون بدن متوقف کند و عملکرد اندام‌های داخلی بدن را دچار اختلال نماید.

 

ویتامین‌ها را جدی بگیرید

ویتامین‌ها اصلی‌ترین عنصر تعیین کننده رشد قد افراد گوناگون هستند.

به عنوان مثال مصرف ویتامین دی و قرار گرفتن در معرض نور آفتاب، می‌تواند سبب قد بلندتر شدن افراد شود.

به همین دلیل بیشتر افرادی که در نواحی ابری زندگی می‌کنند، از قدی متوسط و کوتاه برخوردار هستند.

 

اما اگر در شهری ابری زندگی می‌کنید، به هیچ عنوان نگران کمبود ویتامین دی در بدنتان نباشید؛

زیرا می‌توانید از مواد غذایی سرشار از ویتامین دی مانند ماهی، قارچ و لبنیات و تخم‌مرغ استفاده کنید، یا این‌که با مراجعه به پزشک، قرص‌های مکمل ویتامین دی را جهت استفاده دریافت نمایید.

حتما مطالعه کنید >  درمان میگرن و سردرد های عصبی

 

مصرف کلسیم نیز به اندازه ویتامین دی در رشد استخوان‌ها و قد بلند شدن تأثیرگذار است.

اگر مواد غذایی کلسیم‌دار مانند سویا،‌ ماهی ساردین، سبزیجات و لبنیات مصرف کنید. استخوان‌ها از رشد کافی برخوردار خواهند بود و می‌توانید قدی بلندتر داشته باشید.

 

مصرف روی علاوه بر این‌که سبب پرپشت‌تر شدن موها می‌شود، می‌تواند در بهبود روند رشد قد افراد نیز تأثیرگذار باشد.

روی را می‌توانید از طریق مواد غذایی حبوبات، برنج، مارچوبه، تخم‌مرغ و شکلات دریافت کنید.

 

مصرف روی تأثیر بسزایی در رشد و تراکم استخوان‌ها و رشد موها دارد.

به گونه‌ای که با توقف مصرف روی، رشد قدی افراد متوقف می‌شود و مشکل ریزش شدید موها به وجود می‌آید.

خانواده کربو هیدرات‌ها و پروتئین‌ها نیز می‌توانند، در قد بلند شدن تأثیرگذار باشند. بنابراین سعی کنید یک هرم غذایی سالم تشکیل دهید و از مواد مغذی جهت افزایش رشد قدتتان استفاده نمایید.

 

همیشه ورزش کنید

اگر توجه کرده باشید، همیشه ورزشکاران نسبت به سایر افراد از قدی بلندتر برخوردار هستند؛

زیرا ورزش کردن سبب بهبود فرآیند رشد اندام‌های داخلی بدن مانند استخوان‌ها، ماهیچه‌ها و عضلات می‌شود.

 

ورزش کردن در سنین کمتر از ۲۵ سالگی، می‌تواند در بهبود رشد قد تأثیر بسزایی داشته باشد. از این رو اگر می‌خواهید فرزندتان از قدی بلندتر برخوردار باشد، او را به انجام ورزش‌های روزانه مداوم عادت بدهید.

حتما مطالعه کنید >  خواص گیاه رزماری

از میان ورزش‌هایی که می‌توانند در قدبلند شدن تأثیرگذار باشند می‌توان به والیبال، شنا، بدمینتون، بسکتبال، ورزش‌های هوازی مانند ایروبیک و طناب زدن اشاره کرد.

 

از دیگر فعالیت‌هایی که می‌تواند بر روی سیستم ایمنی بدن تأثیرگذار باشد، می‌توان به تقویت سیستم ایمنی بدن، نوشیدن آب فراوان و استفاده از مکمل‌های افزایش قد اشاره کرد.

هر چند روش‌هایی مانند جراحی نیز برای افزایش قد وجود دارد؛ اما ریسک استفاده از این روش‌ها سبب می‌شود که، کمتر کسی برای افزایش قد اقدام به پذیرفتن عمل جراحی نماید.

 

مصرف کافئین و نوشیدنی‌های مضر را محدود کنید.

استفاده از نوشابه‌های انرژی‌زا و مواد کافئین دار مانند شکلات و قهوه، روند رشد استخوان‌ها را متوقف می‌کند. سعی کنید از این مواد غذایی کمتر استفاده کنید، تا فرآیند رشد قد به نحو احسنت صورت بپذیرد.

توجه داشته باشید که مصرف این مواد غذایی برای کودکان به شدت مضر خواهد بود و می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری در پی داشته باشد.

 

از دیگر مواردی که بر روی روند رشد قد تأثیر بسزایی دارند، می‌توان به استفاده از دمنوش لاغری نیوشا اشاره کرد.

با خرید این دمنوش های گیاهی از طریق کانال تلگرام دمنوش نیوشا ،می‌توانید به جرگه افراد قد بلند بپیوندید.

دیدگاه خود را ثبت کنید

Your email address will not be published.

Send a Message