درمان میگرن و سردرد های عصبی

درمان میگرن و سردرد های عصبی

درمان میگرن و سردرد های عصبی

درمان میگرن و سردرد های عصبی ، روند زندگی طبیعی را مختل می‌کند و سبب گوشه‌گیری و انزوای فردی می­شود، به گونه‌ای که فردی که به سردرد مبتلا شده باشد، دوست دارد ساعت‌ها در مکانی تاریک قرار بگیرد و در زیر پتوی گرم و نرمش استراحت کند.

 

اگر ساعات کاری شما طولانی است و ساعت‌ها در طول روز مجبور هستید پشت کامپیوتر قرار بگیرید و امور روزمره را پیگیری نمایید، یا این‌که ساعت کار شما به صورت شیفت‌های شبانه تعریف شده است و باید روزهای زیادی در هفته را تا صبح بیدار بمانید، به طور حتم با میگرن و سردرهای عصبی مواجه خواهید شد.

 

بسیاری از افراد برای کاهش این سردردها از قرص‌های مسکن مانند استامینوفن و ژلوفن استفاده می‌کنند، اما تأثیر این قرص‌ها تنها چند ساعت در بدن باقی می‌ماند و پس از تمام شدن اثرات قرص، سردردها شدیدتر از قبل خواهد شد؛

زیرا با  از بین رفتن تأثیرات قرص‌های مسکن، قدرت تحمل بدن کمتر می‌شود و درد را بیشتر احساس خواهید کرد.

 

برای کاهش سردرهای عصبی مصرف مواد غذایی کافئین دار مانند چای، قهوه و کاکائو را محدود کنید؛

زیرا کافئین اعتیادآور است و اگر در طول روز چندین بار مورد استفاده قرار بگیرد، می‌تواند سبب بروز سردردهای مزمن شود.

حتما مطالعه کنید >  لاغری با مصرف ادویه

همچنین مواد غذایی فست فود و فرآوری شده نیز می‌توانند مسبب گرفتگی رگ‌های مغز و بروز سردردهای احتمالی شوند.

 

اگر قصد دارید تا فکری جدی به حال سردردهای‌ روزانه نمایید، به شما توصیه می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

زنجفیل مصرف کنید

زنجفیل گیاهی همه فن حریف است که می‌تواند تأثیر بسزایی در کاهش سردردهای میگرنی و عصبی داشته باشد.

زنجفیل التهاب‌های شدید عروق مغزی را کاهش می‌دهد و سردردهای مزمن را بهبود می‌بخشد.

 

استفاده از زنجفیل سبب افزایش متابولیسم بدن می‌شود و برای رسیدن به تناسب اندام مؤثر است.

برای تهیه دمنوش زنجفیل، می‌توانید مقداری ریشه زنجفیل را درون آب بجوشانید و سپس صاف‌شده‌ی آن را به همراه عسل یا آب‌لیمو مورد استفاده قرار دهید.

 

همچنین می‌توانید از ریشه‌ی نرم شده و کوبیده‌ی زنجفیل، جهت تسکین دردهای موضعی استفاده نمایید.

کافی است تا ریشه‌ی نرم شده را بر روی پیشانی قرار دهید و از شر سردردهای کشنده‌ رهایی پیدا کنید.

برای خرید دمنوش زنجفیل می‌توانید به کانال تلگرام دمنوش نیوشا مراجعه کنید و با اطلاع از قیمت دمنوش لاغری نیوشا، نسبت به خرید این دمنوش گیاهی مؤثر اقدام نمایید.

حتما مطالعه کنید >  راز جوان ماندن در دنیای امروز

 

استفاده از کمپرس سرد یا گرم

استفاده از کمپرس سرد و گرم، در کاهش سردردهای مزمن تأثیرگذار است.

کافی است تا یک کمپرس یخ در قسمت پشت گردن یا ناحیه پیشانی قرار دهید، تا شدت سردرد کاهش پیدا کند.

همچنین در روزهای سرد زمستان، استفاده از حوله گرم بر روی پیشانی و شقیقه‌ها، سردردهای مزمن سینوزیتی را تا حد امکان کاهش می­دهد.

 

دارچین، آویشن و نعناع فلفلی

دارچین، آویشن و نعناع فلفلی، سه نمونه  از گیاه دارویی هستند، که در درمان سردردهای میگرنی تأثیرگذاری فراوانی دارند.

می‌توانید از استشمام یا مالیدن روغن نعنا فلفلی برای کاهش سردردهای شدید استفاده کنید. یا این‌که یک فنجان دمنوش نعنا فلفلی را برای کاهش درد نوش جان نمایید.

 

مصرف دارچین در تهیه مواد غذایی، می‌تواند تأثیر زیادی در کاهش دردهای میگرنی داشته باشد؛

اما اگر می‌خواهید  از خاصیت این گیاه دارویی بیشتر بهره‌مند شوید، کافی است تا با پودر دارچین و آب، خمیر تهیه کنید و بر روی پیشانی و شقیقه‌ها بمالید، تا شدت درد کاهش پیدا کند.

استفاده از چای آویشن یا روغن آویشن نیز می‌تواند تأثیر بسزایی در کاهش سردردهای میگرنی داشته باشد.

حتما مطالعه کنید >  روش درست مصرف کردن صبحانه

 

دمنوش ریحان

ریحان که به عنوان یکی از سبزیجات معطر مورد استفاده قرار می‌گیرد، از خواص آرامش بخشی

فوق العاده ای برخوردار است. استفاده از چای ریحان که با چند برگ ریحان تازه تهیه شده است، سردردهای میگرنی را کاهش می‌دهد.

همچنین استشمام بوی ریحان تازه سبب آزاد شدن عضلات می­شود و شدت استرس و تنش‌های عصبی  را کاهش می­دهد.

 

سیب و سرکه سیب

سیب به عنوان یک میوه بهشتی از فواید بسیار زیادی برای بدن برخوردار است.

به گونه‌ای که با مصرف یک عدد سیب همیشه شاداب‌ و جوان‌ می­مانید و بدنتان از مقاومت خوبی در برابر هجوم بیماری‌های گوناگون برخوردار خواهد بود.

 

مصرف سرکه سیب یا سیب می‌تواند سردردهای میگرنی، عصبی و سینوزیتی را تا حد مطلوبی کاهش دهد.

اگر در هنگام سینوزیت از بخور سرکه سیب و آب استفاده نمایید، شدت بیماری کاهش پیدا می‌کند و سردردهای سینوزیتی برطرف می‌شود.

 

علاوه بر استفاده از مواد غذایی سالم، فعالیت‌های ورزشی مانند یوگا، مدیتیشن، شنا و… در کاهش دردهای میگرنی تأثیرگذار هست؛

زیرا این نمونه از ورزش‌ها آرامش از دست رفته  را به فرد باز می­گردانند، تا احساس شادی بیشتری داشته باشد و دچار حملات عصبی و گرفتگی‌های عضلانی نشود.

 

دیدگاه خود را ثبت کنید

Your email address will not be published.

Send a Message